Mon, 26 Oct 2020

The independent Belarusian news site Tut.by said authorities have banned it for three months, the latest clampdown by officials on non-state media coverings the country's ongoing political turmoil.

Tut.by said in an article posted September 29 on its website that as of October 1, the site would be stripped of its status as a registered media outlet for at least three months.

There was no immediate confirmation of the ban from Belarusian authorities.

Tut.by, which said it had received four separate warnings, said it would continue to publish and report, despite the order.

The move could pose a risk for Tut.by's reporters and photographers, who potentially could face fines or detention.

Crisis In Belarus

Read our coverage as Belarusians take to the streets to demand the resignation of President Alyaksandr Lukashenka and call for new elections after official results from the August 9 presidential poll gave Lukashenka a landslide victory.

Belarus has been gripped by political crisis since August 9, when officials declared Alyaksandr Lukashenka the winner of the presidential election.

Opposition figures called the vote flawed and there have been near daily protests by masses of Belarusians calling for a new vote.

Neither Lukashenka's declaration of victory, nor the secret inauguration he held last week, have been recognized by Western nations. Russia has strongly endorsed Lukashenka.

Amid the street protests and political turmoil, Belarusian authorities have moved to strip accreditations for reporters and photographers for major international news outlets, and detained some reporters, including those from RFE/RL, for working without accreditation.

Copyright (c) 2018. RFE/RL, Inc. Republished with the permission of Radio Free Europe/Radio Liberty, 1201 Connecticut Ave NW, Ste 400, Washington DC 20036

Sign up for US News

a daily newsletter full of things to discuss over drinks.and the great thing is that it's on the house!